måndag 31 augusti 2009

Just me again down here

Godmorgon! Sitter här i min säng i vårt sovande rum. Kunde inte få tag i sömnen på nytt, men jag orkar inte heller gå upp. Men det blev ganska sent inatt. och jag tror att jag har missat morgonmålet... igen. Men jag ska inte klaga, jag firar ju inte Ramadan som vissa andra!

Igår hade vi bl.a Løpkarusellen (na springas) som jag mindre frivilligt tog del i igår. Det spillde ner hela dagen. Det var rätt så hemskt, och jag hoppas jag inte blir sjuk nu :( så tvätta jag också mina kläder för första gången igår. He gick nog bra mamm! Tror jag, de är ännu på tork så jag har int kolla om de har krympt..och så har tvätteriet det fina namnet Uncle Tom's cabin också.

Igår hade vi också fair to extra-Academic programs. EAC. De har som hundra förkortningar här som jag inte vet skillnad på. EAC,PBL,CAS o.s.v
Man ska ha ett visst antal EAC (d.v.s saker man gör under sin fritid här). Just nu funderar jag åtminstone lite på "Mottag" - man besöker en flyktinganläggning och Play with kids in flekke. Men det finns också många insamlingsgrupper, till ex SOS barnbyar och flyktingläger , musik, fotografering, World today (=det vi har varje fredag . World today gruppen har ett föredrag om nåt aktuellt, och sen diskuterar man det), Politik, simmning...

Efter introduktionen till EAC hamnade jag på nåt sätt i Kantinan (matsalen) men muslimerna när de skulle äta middag klockan 10 på kvällen. Kändes lite konstigt men intressant det också.
Senare hängde jag + lite annat folk bara i ett rum i Iceland house till 1, och spelade kortspel och tittade i Motaz turistböcker om New Zeeland. Jag har inget från Finland att visa ,jag måste ta med på vinterlovet. Sen då inte Iceland house mentorn ville ha oss där länge (man ska inte vara på nåns rum efter 12-1 tiden) då gick vi till Denmark house. För där är ändå ingen. Och efter nån timme av te drickande och trötthet gick jag och Motaz tillbaka till Iceland house och åt nudlar. Ramadan thing, äta på natten. Sen var det i säng för min del. Kul kväll var det.

Idag är sista dagen före skolorna börjar! Just nu har jag valt Svenska, Spanska, Historia, Biologi, Math studies och teater. Vi ska se hur jag gör med teatern. Jag testar det och sen kanske jag ändrar. En sak med teatern är att man har lektionerna på kvällen . Vilket betyder mycket ledig tid på dagen , men sen på kvällen då andra är lediga = teater.
Jag ska se hur allt går nu först, jag hoppas de ska gå okej med studierna. Men idag har vi iallafall en helt ledig dag ! Inget pogram. Funderar på om man kanska ska lifta till Dale idag. Och så ska jag fundera på när jag ska stiga upp idag...

3 kommentarer:

Bejjus sa...

Hej melissa! va kul att hör att du har he bra! o myki nu upplevelser som du får vara me om de e säkert riktigt bra där :) o skolan kommer du nog att klara galant av, ta de bara i din takt, du e ju endå Melissa ;) ha de flott i Norge! //bea

sofiamaa sa...

Wow, vitsi vad tufft och spännande allting låter! Njut av äventyret!

Anonym sa...

Hej Melissa :D Oj, he låter som he har händ megamassa för de! Hödö du måst skick tin adress åt mej, även om du int har na breivpapper! ;)
Nu ska du ha skitkul å ta hand om de!!!! Många kramar Ella