torsdag 13 augusti 2009

moneymonster

Oj vad jag har slösat pengar idag. Eller slösat är inte rätta ordet, jag har ju köpt vad jag verkligen behöver ha.

Jag och Pappa åkte in till staden klockan 9 på morgonen då jag skulle på kontroll till Tandläkaren. Hade början till ett hål som jag måste fara och fixa nästa vecka igen...

Iallafall, efter det åkte jag och far och sökte en mini laptop åt mig. Som vi sedan hittade vid expert höglunds. Helt okej nog :) den tar ju som tur inte så mycket vikt i baggaget. 399 € kostade den.
Sen måste jag också ha en grafräknare. Det är pakko på det. Aldrig trodde jag att JAG skulle behöva en sådan. Har ingen aning om hur den funkar, och har ännu inte rört den. 169 € kostade den...
Så var vi också till Kangasmestarit och köpte ett tyg som ska bli ett draperi till Norge. Man ska ha ett att ha för sin säng. Ett lilla-vit rutigt tyg blev det. 50 € där.

Så nu just kom jag hem från Frissan i Nykarleby. Klippte mig 10 cm ,åtminstone, och färgade håret. Det blev mörkare än tänkt. Men jag är van vid att ha mörkt hår så det spelade inte riktigt någon roll. Men jag har iallafall den härliga frisör känslan i håret, och det känns mycket fräschare. Runt 50 € dit också.
Tur är väl det att jag inte behöver betala allt själv.

Jag gjorde just Banana split åt mor och mig, för att trotsa tandläkarna och vara syndig. Det var gott.
Ikväll ska jag,Jennifer och Sarah och ut äta Sushi. Har inga stora förväntningar, men jag måste ju pröva på det någon gång!

0 kommentarer: