torsdag 27 augusti 2009

Min tredje dag

Idag hade vi lite Intro to the IB. Lärare och elever presenterade sina ämnen. Det var lite som en mässa, man gick runt till olika bord och frågade frågor. Det var meningen att man sku få bättre på klart vad man ska ta, men för mig blev det lite mera förvirraden - det är så mycket man vill lära! Imorgon på morgonen är det meningen att det ska vara klart. så jag måste sova på det. Men alla säger att man kan ändra rätt så många gånger.

Lite om IB; När man går på IB har man endast 6 ämnen (vissa 7). Tre av dem ska man läsa på standard level (SL) och ca tre på higher level (HL). Men som sagt har jag det inte på klart ännu...

Ikväll hade vi 1years iallafall Math och English Diagnostics. I matte hade vi typ ett "mini prov" för att kolla vad vi kan. Det var väldigt svårt för mig, jag har verkligen glömt det mesta under sommarlovet. Så det sket sig totalt, och jag skäms för alla verkar så bra på matte och sience här... och på engelska testet skulle vi bara skriva en sida om något. Jag var så okreativ. Inte så bra start på de första akademiska saker jag haft här ...

Något som var roligare ikväll var att svenskarna (inklusive finlandsvenskarna) träffades och pratade lite i swedish classroom. Det var kul :) orkar inte skriva mera, så trött. Och vi går inte änns i skola ännu...

4 kommentarer:

My sa...

Borde du inte sova halv två på natten? :) Nu funkar det ju att kommentera, jätte bra! Det blir nog säkert bra med matten! Hur många är niu där som har svenska som modersmål? kram

Nicke sa...

De blir nog bra med matte, skicka bilder! :)

Melissa sa...

Klockan var ju bara halv ett här ;)Dessutom far jag och sova ganska tidigt, även fast ví inte går i skola. Jag tror det är ca 15 ca som pratar svenska här. Jag ska Kram!

Melissa sa...

* Jag ska försöka ladda upp lite bilder nu :)