söndag 23 augusti 2009

Burst my Bubble

Sista dagen i Bennäs idag. Om några timmar åker jag till Helsingfors med mamma och pappa. Blandade känslor, vemodigt men vill också komma iväg nu.


Igår kväll var jag vid Sarahs lägenhet, och träffa flickorna. Så kul att se alla, jag träffar ju dem inte så ofta. Kommer nog att sakna folket här. Men man kan avrunda antalet månader som jag är borta nu till 3 månader, så jag tror det kommer gå fort till December!



Men som min vän Heikka sa på tåget till Helsingfors i April. Det var dagen före vi skulle på intervjun till UWC nationalkommitten och vi åkte tillsammans med tåg ner. Hon sa att vi alla som har sökt till UWC, vi har en längtan att " ta oss ut ur den här bubblan. " Att få se världen, och möta det vi läser om och ser på TV. Det är därför vi som var på intervjudagen, så lätt kunde prata med varandra, vi hade alla en gemensam dröm! Och det är det jag ska göra nu, nu ska jag fara och ta mig ur den här bubblan. Jag hoppas jag ska klara av det, det hoppas jag. En dag i taget bara!

Imorgon klockan 10 före 10 far jag på planet. Tå byris he! Men före det ska jag gå igenom baggagekontroll... scary...

(Nu sa jag just hejdå åt min lillebror Nicken, han sku och golfa, det var sorligt!)



Nu ska jag fara och smälla åter mina resväskor ! och förbereda mig inför att sitta i en bil i ett antal timmar. Heipparalla !

0 kommentarer: