torsdag 27 augusti 2009

Lite bilder kommer här...

Idag har varit en helt bra dag :) Vi har under de senaste dagarna haft "Rotation program" , dvs. vi har olika stationer där vi gör olika saker varje dag i 2 pass/dag. Och varje situation är ca 2 h. Det är för att lära oss lite inför kommande år. Norway house har varit och bekantat sig med Biblioteket och datorerna, och idag hade vi cultural charing och ett pass med lekar och sånt. Det var helt kul!

Just nu har vi rätt mycket fritid, så det är skönt före skolan startar.

På lördag ska hela campuset också ha Theme party. Alla rum ska välja ett tema som de följer på partyt. (klär ut sig o.s.v.) Vårt rum planerar att ha Swine flue och se sjuka och smittsamma ut !


Idag gick vi också till den närmsta byn ,Flekke, till affären där. Det var ungefär 3 km tror jag. Men jag har inte så mycket norska kronor på mig, för jag satte mina resterande pengar med mitt Pass som adminastationen har. Men förstås går det att hämta.


Här kommer några bilder:













Joni på flygplanet från Hesa til Bergen.




På flygplatsen.












Motaz (New Zeeland)klagade på Cokkis flaskorna.. har aldrig tyckt de var konstiga, men enligt många så är de det. CULTURAL SHARING!












Katie (Wales) och Rigina ? (Grönland)



OKEJ, dehär var på tisdagen . en sak man ofta har fantisera om i Sursik åtminstone, hur det sku var om nån sku stå upp på matborden och göra nåt kul.
På tisdagen vid maten, kom ett tiotal 2 years pojkar klätt ut sig till damer/dansare och kom in under hurrarop, klättra upp på matborden (med mat på) och börja dansa till musik!!














HAHAHA, DET VAR SÅ BÄST! skratta ihjäl mig
















Bilder från vandringen till Flekke:















Tea (Bosnia) Renata (Chile) och Hungarian guy speaking to eachother.











Kommenter FFS! Dethär var tungt att göra!! GODNATT :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla din hotmail oftare! H:Familjen

Anonym sa...

Hungarian guy heter Adrian :)

Jag kom ihåg hur det var i börjän för två år sedan. Vi gjorde nästan samma saker som ni :)

Kaisa

camilla sa...

jej melissa vi saknar dig. men det låter ju som du har det riktigt bra. :)

ta hand om dig!

Unknown sa...

Hej, på dej. Vi sitter här vid mommos och kollar din blogg. Vad roligt ni har det där. Hoppas du kommer att trivas. allt gott till dej från faster och hela gänget.