onsdag 23 september 2009

Regniga hälsningar

Hälsningar från en free blocks njutare. Regnet öser ner som vanligt, man börjar vänja sig vid att aldrig vara riktigt torr här. Men kvällarna är det faktiskt ganska varma här ännu. Hösten börjar också komma emot nu. Imorgon har vi varit här i en månad!
Ska nu under mitt fri block försöka få några läxor gjorda. Idag måste vi inlämna en "Kreativ uppgift" i svenskan, som jag verkligen har försökt göra men inte kommit nån vart på. Vi har läst boken Ett öga rött och fick nu välja om vi ville skriva ett nytt kapitel i boken, byta perspektiv eller genre. Satt i två timmar igår och försökte, sen var det bara screw this! och så for jag och göra nåt annat.
Senare igår satt jag med Farah (Jordanien) och frågade frågor om hur en muslimsk begravning går till. Det blev sen väldigt högljudda diskussioner i dayroomet då andra araber kom dit och inte höll med, och vi har några tempramentfulla i detta hus också... ;) hah

Idag hade jag bara två lektioner, svenska och matte. Matte är ganska kul nu, för jag tycker det är ganska lätt det vi håller på med. Men biologin är det värre med...
Skön skoldag iallafall. Och skön vecka tror jag också. På fredag har vi annat pogram så ingen skoldag då! Mest för 2nd years, typ universiteter och sådant. Men lite för oss också.
Och om två veckor har vi PBL vecka. PROJECT BASED LEARNING.
Då ska man välja ett pogram om man vill göra. Tex fanns att det lära känna kinesisk eller indisk kultur, yoga, älgjakt, kanot och kayak utflykter, hiking, några kurser som är en del i Red cross certificate, chess, Art, Fiskning, from sheep to shawl, klättring...
Vet inte ännu vad jag vill göra. men jag har till fredag på mig.

Så denna eftermiddag ska jag göra läxor, sen har vi teaterlektion på kvällen, och sen efter det ska vi dra igenom första akten 1 year showen som vi ska ha på lördag! Jag hoppas det ska bli bra. Måst ladda och tömma min kamera.
En sak som jag märkt här är iallafall att man inte riktigt kan planera sin dag. Man kan veta ungefär hur den närmsta timmen kommer se ut, men inte mera. Därför går det heller inte att säga , okej, klockan 4 kan vi skypa, för jag är högst antagligen inte på rummet utan måste vara och göra något annat vid den tidpunkten. Men på mina freeblock skulle det gå, då är jag alltid på rummet :) så om nån vill prata e det tidpunkten.
Det finns också en telefon till huset som man kan ringa till, jag borde ta reda på numret. Det är rätt praktiskt, då blir det billiga samtal för min del .

Nu vid maten såg jag att jag fått brev av Ella! Tack ska du ha! Det gjorde mig så glad! Jag hoppas jag ska ha tid att svara snart.

men nu kallar svenska uppgiften och kreativiteten!

1 kommentarer:

Ella sa...

YAY!! Du fick e va bra :D :D Svara snart ^^ (Y)