tisdag 8 september 2009

regnigt (big surprise)

Inget speciellt har hänt idag , och jag ska bara ta det lugnt ikväll .
Imorgon har jag nå matte quiz, och senare i veckan
spanska. Det borde nog gå bra. Om jag bara hade orken att läsa på det. Det finns så mycket annat man kan göra en läxor här. Så tiden räcker inte riktigt till.

Just i denna stund ösregnar det här. alltså, det ÖSER ner. Jag vågar inge gå ut just nu. Och jag borde göra lite laundry idag.

Men inget speciellt idag alltså. Ikväll kanske jag far en stund till Biology klassen. Några 2nd years ska introducera mikroskopen för nybörjare har jag för mig... men annars CHILL.

Igår hade vi House meeting . Vi fick reda på vem våra sectret friends var. Vi 1 years fick från första dagen små presenter och notes från en alldeles personlig secret friend. Jag fick bl.a en
leksak från madagaskar, kinesiskt pulver kaffe, en liten
kalender, kinesiska pinnar och en brosh där det står "arbeid åt alle" på . Det visade sig att min S F var Doriyush från Tajikstan :)

Sen bestämde vi också under mötet vilka olika house duties vi skulle ha. Så jag ska tillsammans med Vilde (Norge) och Irina (Nepal) planera evenemang för huset.


Muhammed Karawy var just här i rummet, han tyckte nog att jag var för lat, så därför ska jag ta itu med min matteläxa (från matteboken som är på bilden)

nähdään!





länk till foton från campuset;

http://www.uwc.org/our_colleges/red_cross_nordic_uwc/default.aspx

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Melissa,miten on? kaikki ok? Kenen mielestä olit laiska? Matematiikkahän näyttä mielenkiintoista? t Benny

Anonym sa...

Doriyush från Tadzjikistan, är det en kille eller tjej? i morgon (9/9 2999)är det Tadzjikistan självständighetsdag, staten frigjorde sig 1991 från sovjetunionen.gratulera Doriyush! mvh karina