torsdag 15 april 2010

upp och hoppa 5.30 am

Så var det denna morgon. 5.30 gick fire alarmet på igen. Bara att kravla sig upp, springa ut och traska iväg med resten av skolan till matsalen. Vet inte varför de har den här 5.30 tiden, då är man så dupt in i sömncrikeln. ..

Hade just spanska, men inte så många där. Har för mig att ganska många sov i sina sängar första blocket denna morgon. Nu har jag historia lektion, och sen är jag ledig för idag. (nästan...) Ska fortsätta göra min labrapport i biologi, om variationen av ögonfärger mellan Europa och Syd Amerika. Så ska jag på mina nya EACs idag. Ska joina SOS children villages (välgörenhetsgrupp) och Amnesty International (Mänskliga rättighets aktivister).

På kvällen klockan 6 ska jag ha Advisor dinner, god hemlagad pizza tror jag det blir, gjord av 2nd years. Och sen klockan 8 ska jag skypa med Carro!

Imorgon har vi igen skola utan Global concern, med temat utbildning. Jag har varit med och ordnat dett, så jag får en rätt så slapp dag imorgon trro jag!

Dessa två veckor kommer vara fulla med gäster. College council årliga möte ska äga rum här med representanter från nordiska myndigheter och nordiska natioalkommitternas representater. Sen kommer också nåt annat nordiskt möte att äga rum. Drottningen kommer alltså nästa vecka, och då får vi också 10 blina elever från Polen på besök. Full rulle.

Men jag har räknat att 7 finländare ska komma! 3 från nation kommitten, varav en är finlandsvensk OCH insatt i College council. Och typ hon som valde mig i urvalsprocessen till UWC. I det andra nordiska mötet som ska ta plats, kommer 2 ålännignar, och 2 finländare men väldigt finlandsvenska namn... hm.. (Lars-Erik Häggman..?) ska bli intressant att se också :)

Roligt med gäster, nu ska jag sticka iväg på histora.

2 kommentarer:

Gitta sa...

Hej Melissa.

Tycker att det händer mycket där hos er.
Trevlig helg.

Maria sa...

Du ska häls åt drottningen från me! hehe...