söndag 11 april 2010

5, 8


5 veckor till 1st year exam. 8 veckor tills skolan slutar. Snart är ju detta skolår till ända, så som tiden går.

Sutta i mig sista finska godiset som mamm och papp hade med sig hit.

En bra helg har detta varit. Speciellt Lördag! Gjorde många saker som jag annars inte åstadkommer. Det var en mycket varm och solig dag här, och jag och Asil gick till Flekke butiken (3km härifrån) och köpte lite nödvändigheter. Så bestämde vi oss för att göra plättar då vi kom tillbaka också. Vi kände oss lite änglaaktiga, så vi städade vårt hus dayroom , som var förfärligt rörigt. Diskade en stinkande hög med disk.

Sedan gjorde vi plättar, och åt det med sylt och grädde i kvällssolen.
Efter det bestämde jag mig för att fara till poolen med en annan vän, Astar. Så fick man lite träning gjord, och bada bastu fick jag också. Det tycker min kropp om! Här blir det ju så sällan, hemma är det ju varenda vecka.
Idag har jag dock inte gjort så mycket. Man brukar ju vara ganska lat på söndagar. Någon har satt upp 10 högtalare som sjunger ut sommarmusik i campuset. Så det är ju lite feelis.

Som vanligt väntar hemläxor. Har en labbrapport som ska vara klar före torsdag som jag måste börja med. Och så har jag ett matteförhör imorgon. MEN, de som är trevligt med denna vecka är att två av mina lärare är borta, vilket betyder friblock!
Nästa vecka kommer Norges drottning på besök också. Blir intressant. Men jag måst säga att jag hellre sku sticka till Polen med PG's 2. Men det får väl bli en annan gång.

Jag tror att inkommande helg kommer också representanter från nordens UWC nationalkomittér på besök, skulle vara trevligt att träffa nån finsk igen :)

De skanidinaviska eleverna håller också på att få zero years nu (kommande 1st years) . Sjäv får vi finländare veta i slutet av april . Spännande!

1 kommentarer:

Ellasomväntarpåmerasol sa...

Ojoj Melissa :DDD ja hödö om ja legender ja hrm.. nå int veijt ja nu rikti men några tude meir känd er väl robin hood, atlantis å sen kan du ju si om du hittar he finns säkert na legendre på neti om na monster som bor i na skog elo na XD sori nu bara ja sku vila vara ti hjälp men..jaa..brist i kunskaper som man sku villa lär se ja ^^''
men hoppas du har e bra iaf!! KRAM