fredag 23 april 2010

drottningsfest utan drottning

så blev du nu förstås så att drottning Sonja int kunde ta sig hit pga av flygen, men vi följer fortfarande programet som skulle ha varit om hon hade varit här, vilket kan verka lite konstigt. Men då får folk visa upp vad de förberett iallafall.

Idag hade vi fin middag, men broiler (som vi får max 5 gånger om året...), och så var alla uppklädda i deras nationalkostymer. Jag hade också på en, men jag tog Iitas istället idag, och Iita tog min. Med man känner sig väldigt högtidlig av dem. Efter middagen sprang jag och Iita omkring på campuset och foto varandra i våra dräkter, väldigt kul de också !















Ikväll hade vi också en internationell show, av väldigt hög kvalitet! det var ju ändå meningen add den skulle visas för drottningen! Blir alltid lite avundsjuk då jag ser showerna, önskar att jag kunde dansa eller spela i orkester.


idag var också andra åringarnas sista skoldag. Nu börjar läsningen för examen. Och av mig ovetande från förut, har de tydligen en tradition att kasta vatten hinkar på alla första åringar. De var minsannt blött. När man var den enda första åringen under en stund och 10 andra åringar med 10 l hinkar var.

Jej, ingen skola imorgon! Vi har EAC mässa, där alla ska berätta om vad de gjort under året i en viss aktivitet.


nu ska jag fara å tuta


2 kommentarer:

Gitta sa...

Oj va fina ni är. Trevlig helg!

pappn sa...

vågade de kasta vatten på dig? fina bilder!