torsdag 1 april 2010

PÅSK


Nu ändra jag månad på min Martta Wendelin kalender. 1 April. Mindre en halva kvar på terminen. Snön börjar smälta bort här, fjorden är isfri, dagarna är mycket ljusare, och nu är det påsklov!

Ska bli skönt, även om en hop med väldigt viktiga arbetsuppgifter som ska lämnas in väntar. Men jag kan göra dem i ro åtminstone. Biologi prov, labbrapport, Jämförande uppsats i svenska, planera Historia uppsatsen...Och så måste jag bestämma mig för vad jag vill skriva min EE på. Den förlängda uppsatsen på 4000 ord.

Just nu fuderar jag att undersöka någåt med myter och legender...

Och nu har jag gjort klart alla sidor som jag ska göra till vår yearbook (årsbok för skolan). Vår rums sida tog ett tag att få gjord, vi hade gjort en idé som vi hade, då det visar sig att ett annat rum hade gjort exakt samma sak, sen så for Rikke hem tidigare, så då var vi en mindre i rummet. Men nu har jag den klar.

Så, nu då man är fast här i skolan under påsklovet får man väl försöka ta det lite lugnt också. Jag måste säga, Norge är helt hopplöst när det gäller påsken. De stänger ner hela samhället här, från tordag till måndag. Ingen trafik går (bussar, färjor), allt är stängt. Bybutiken till shoppingcenter. Isolationen från resten av världen gör sig mer och mer påmind.


Men jag har ju offrat min påskresa hem (som sku ha varit lite väl kort) med att förhoppningsvis få en MAC dator!

8 kommentarer:

Gitta sa...

Hoppas du får en "glad påsk" med mycket god mat och påskägg.
Vi har varmt här idag. Sköt om dig.

melissa sa...

jo, jag fick ju påskgodis från mamm o pappa :)god mat ska man väl int förvänta sig vid matsalen, men jag vet att vi ska få pizza en dag här åtminstone!
Glad påsk!

FAR sa...

så godiset kom ända fram!de var ju tur!idag har jag varit på vårens första cykeltur, skönt! sol i nacken o fartvind under hjälmen,nja inte så mycket sol men.

melissa sa...

jo, godiset kom fram! o Mariano bjöd på sitt i klassen :)idag är det ganska dyster väder här, men det är ju långfredag så.

Ellsimay sa...

Ojoj Melissa int så bra om di stängd ner heijla samhälli O.O' xD Men hödö snart er e sommar!! Å på tal om ide 4000 ords jutto, så stöder ja om du skriver om myter och legender ^^ hehe men skriv fö na som du tycker att ide ja vill ja skriv om :))
Många KRAMAR
ta HAND om DEJ!! Å ha e skojj ^^

melissa sa...

jojo, ellsi, snart sommar :) du får gärna ge me na inspiration om du har na? ;)
kram

Hanna sa...

Hej Melissa! Ja saknar de:) He e JÄTTEkonstit ti ha matte me PW o int tu e tär!
Du ska ha e bra!

melissa sa...

Saknar dej å PG ( o PW, haha) också! men ni har væl klara er bra iett år utan me, så nog gar he væl ;) men PWs matte lektioner e nog kul ti!
ha det fint!