måndag 26 april 2010

52 veckor senare

Idag är det ett år sedan jag hade min UWC intervju i Helsingfors ,på Bulevardigatat 5. Tänk vad mycket som har förrändrats på ett år! Känns inte som det gått så lång tid sedan förra April ändå.

Idag har också 24 utvalda haft intervju, och imorgon får de veta om de har fått ett stipendium, och imorgon får vi finländare veta vem som kommer hit till nästa år!








En bild från intervju dagen: fr.v Laura, jag och Heikka (UWC i USA)








Har ingen aning vilka kandidaterna är, men nog ska det väl komma två trevliga typer hit nästa år också :) spännande .
Nu har skolan satt upp dagarna och tiderna när man ska ha examens proven för 1 åringarna.
Jag ska skriva:

Human Rights nästa fredag
Spanska och Matte måndagen därpå
Tisdag är en fri dag då man kan studera.
På onsdagen har jag Biologi och Historia
Och mitt sista prov är Svenska.

AAäääh, måst börja läsa på riktigt nu! det börjar ju nästa fredag!!
och sen efter det blir det att planera sommaren.
vem vill ut o resa med mig? måst nog på nån liten resa åtminstone. Rom, spanien, Marocko?
om jag sku hänga med PG till cypern...

M

4 kommentarer:

papp sa...

ja, tänk vad tiden går! du har haft ett lärorikt år! jag vill minnas att någon snarkade på hotellet i H:fors, vem kunde det vara?

Maria sa...

heheh... jag citerar: "måst nog på nån liten resa åtminstone. Rom, spanien, Marocko?"

Liten? ;)
Ja vill gärn res iväg nånstans me dig, men ja vet int hur de ee me pengar ännu och når jag har passlit... men no får vi in en liten resa till Rom, Spanien eller Marocko! :)

Anonym sa...

haha, maria, jag mena ju int alla, jag mena endera. du har jobba i 1och ett halvt år nu! :D

jåå papp, jag minns nog! ;)

mel

Ella sa...

OJ! Vittsi, va kul he sku vara om du kom me ti CYPERN :DD!! Men hödö snart e du ju hemma, å he er no good enough ;DD until then, KRAAAAM å ta hand om dej!! :))