torsdag 28 januari 2010

undviker läxor...

Jag och Valeria undvek hämläxor idag genom att klä upp oss i varandras nationalklänningar .
Med den finska ser man äldre ut, men den centralamerikanska är lite mer ungdomlig.
Costa Ricans dans lärde Valeria också mig.

Roomies !


Vår nydekorerade dörr på bild. Norway House, 102.
(Mest initiativ av mig...) Den blev väl fin?
och KOMMENTERA gärna bloggen när ni tittar förbi, alltid trevligt att veta vem som läser den, gör mig väldigt glad när jag ser en liten hälsning nu som då.
Ha det bra!

9 kommentarer:

kabenn sa...

vilka fina damer,Valeries ser faktiskt lite "modernare" ut, kanske den också är det,fiffigt med dörren dekorationerna, allas länder eller va?

melissa sa...

Jo, den ser mer ungdomlig ut, men nationaldressens ålder vet jag inte. Kan nog vara lika gammal, eller äldre som min. Annan kultur förstås, då kvinnligheten spelar stor roll och klänningens betydelse. I folkdansen mellan män o kvinnor ska kvinnorna alltid tänka på klänningen i första hand... :) jepp, det är våra länder på dörren!, och ett hjärta var vi bor. tack för kommentaren!

Johanna&Jesper sa...

Hej!
Roligt med nytt blogginlägg! Fin dörr! Vi e snart på väg med buss till p:öre. från vasa, om vi överlever kölden..:P Ha det bra!

Melissa sa...

hur kallt är det hemma? hoppas ni överlevde resan. saknar er alla, ha e bra :)

Gitta sa...

Hej

Va fina ni var...
Har ni också kallt där nu ?
Sköt om dig.

Gitta

melissa sa...

hej Gitta!tack tack, det har börjat snöa väldigt mycket här nu, och lite kallare börjar det bli... borde be mamm sända en mössa å lite bättre vantar snart...
Hälsa till alla!

Hanna sa...

Hej Melissa!
Jag läser jämt din blogg!:) he e jämt roligt tå man komber hid o sir ett nytt inlägg:)
Vi saknar dej, ha d bra!
Kram!

Melissa sa...

va kul att hör Hanna :DD nu blev jag glad! Måst uppdater ett inlägg snart då : ) Hoppas ni har det bra där hemma, nu ska jag sticka på Norway house hus möte, många kramar till dig!

Anonym sa...

Dörren superfin, h Anita