tisdag 11 januari 2011

Last term starts now

Ja, så är det. Nu påbörjas den sista terminen för oss andraåringar här på RCN. Ändå har jag inte så mycket ångest ännu, denna termin är väldigt lång, och vi har många händelser framför oss.

Resan tillbaka hit gick bra, var spännande att få vara på Arlanda för första gången ;) men tyvärr tog bussresan från Bergen otroligt länge så jag orkade inte änns upp ti skolan på måndagen. Vi startade klockan 11 från Bergen, och jag trodde vi skulle nå Flekke vid en 2 tiden, men först 5 på morgonen kom jag i säng, eftersom väntan och turen på färjan tog 2 timmar...
Det är roligt att träffa alla vänner igen, speciellt mina underbara rumskamrater, men som alltid är det lite jobbigt i början efter att man lämnar Finland då man måste vänja sig vid att inte få äta när och vad man vill, ha människor runtomkring en 24/7 och återgå till de tuffa skolarbetet.

Idag har jag dock haft ett roligt schema, jag och mina förstaaåringar ställde till för Jonis födelsedagskalas som vi firade nu så här i efterhand då han fyllde år under lovet. Vi lagade en riktigt gräddtårta och små Finlands-formade chokladtårtor, så det blev riktigt lyckat :) Ulrika från Åland har också fått tag i mumin dvd:er så då kan vi ha nostalgisk mumin kväll nån dag här!

Inget mera för denna gång, sköt om er all!


1 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Nu skall du sköta om dig och njuta av sista terminen. Det var trevligt att träffas.

Må så gott.

Gitta