fredag 28 januari 2011

Fredag feelis. Äntligen. Även om jag inte har gjort nått särskilt denna vecka. Har sovit igenom den tycker jag. Men jag hade en super trevlig Mumin kväll med finländarna på tisdag. Mumin är nog helt enkelt något oslagbart, sådana minnen :) Jag sku nog kunna tänka mig att spendera några dagar i mumindalen. Men det bästa jag får är väl att se några avsnitt med mumin. Och jag borde och börja läsa böckerna!
på bilden; jag och Ulrika (Åland)




Ett annat minne som jag återkallade nu när jag gick tillbaka från skolan och kände doften av nått nybakat, var då vi som små cyklande barn for till lågstadiet tidigt på vintermorgonen, och kände doften av konditori från Mölsäs Bageri. Oj oj det var nog en härlig doft det!

Jag har friblock nu, så det är ju skön avslutning på skolveckan, får ta det lite lugnt. Min sista lektion idag var historia, och vi gick igenom hur slutproven kommer vara strukturerade. Man borde nog börja studera till dem redan, för jag är lite borta. Dessutom har vi Mock-exams = låtsas prov, om 3 veckor. Resultaten har ingen influens på ens betyg, men det är så man får pröva skriva och se hur man ligger till.

Nu ska jag återgå till att njuta av mitt friblock. Ha en trevlig helg

P.S jag har int fått nått brev på jätte länge :( så om någon någongång har tid att skicka en hälsning uppskattas detta mycket! :) Jag har också köpt några frimärken, så jag ska väl skicka nått snart också...

2 kommentarer:

Maria sa...

Du behöver inte vänt länge, min kära vän! Var tapper! När du minst anar det dumpar ett brev ner i brevlådan! :D (jag ska bara skriv det först...)

melissa sa...

oj oj!
I am thrilled :DD