söndag 23 januari 2011

SAUNA-ilta

Ikväll hade jag och vi finländare en liten bastu träff. Vi for till simpoolen och sen i bastu. Det var skönt att simma, men jag märkte hur dålig kondition man har fått på sistone... borde simma oftare då vi har bassängen så nära. Och så skönt med bastu! Det är nog bara efter bastu jag kan känna mig riktigt ren, och speciellt här, då man bor kollektivt.


Har varit ett ganska lugnt veckoslut detta, men inte helt utan producerande. Idag gjorde jag äntligen klart min History Internal Assesment, vilket är då man skriver en 2000 ords uppsats om ett valfritt ämne. Jag har diskuterat i min uppsats till vilken grad Gorbachev var ansvarig för Sovjet Unions fall. Förra helgen var det värre, då hade jag min Svenska oral. Det är en del i Svenska kurser då man ska muntligt kommentera på ett utdrag eller en dikt i 10 minuter. Om det inte var nog att man göra det är det också svårt att förbereda sig till då man kan få ett utdrag från 2 böcker, 9 noveller och 12 dikter. Ytterligare var förra helgen jobbig då alla mina universitets ansökningar måste vara inlämnade. Jag har nu sökt till Bates college, Hamilton, Richmond, St.Olaf, Macalester och Middlebury. Om nån är intresserad... I mars får man veta hur det gick, så det blir spännande!

I morgon ska jag försöka stiga upp tidigt, för det finns inget skönare här än att stiga upp före alla andra och gå till morgonmål i lugn och ro och sitta där en stund. Men det svåra är att komma ut ur sängen.. den är ju alltid så varm och skön.

1 kommentarer:

pappmamm sa...

Hoppas du kom upp tidigt! så du fick en stilla stund i matsalen,kan tro att det är skönt att sitta där och titta ut över området med fjorden i bakgrunden, bastukväll låter ju också riktigt skööönt!