måndag 13 september 2010

Så idag fick jag fara till läkaren och det var nog bihålorna. Det tog nästan 1 och en halv timme att vara där på den lilla mottagningen, och stackars taxi chauffören från skolan stod parkerad utanför hela tiden. Först måste man vänta på sin tur, sen måste jag vänta på att ta ett blodprov, och sen måste jag vänta på blodprovs resultatet. Hur som helst var det bihålorna, och ingen bakterie hade jag. Så nu måste jag vänta i två dagar innan antibiotika kan skickas till skolan, för att medicinen inte fanns i närheten. Så öde är vi.

Idag på Human Rights lektionen meddelade vår lärare att han har planerat en resa för ca 10 andra års Human Rights studeranden. En 4 veckors resa till Thailand över jullovet med mål att arbeta tillsammans med Non-Govermental Organisation (NGO) som arbetar för mänskliga rättigheten.
Det lilla kruxet med hela resan är att endast de elever som har student support kan i princip åka - för skolan är villig att betala flygbiljetten för de elever, som de annars skulle betala en biljett hem åt. Men för Europeiska, och Nordiska elever vill inte skolan betala något åt, för då skulle de ju gå på minus. Så om jag skulle vilja överlägga att ansöka till resan så måste jag ta pengar ur egen ficka då andra får resan gratis. Och en retur biljett till Thailand är ju inte det billigaste.
Men kanske skulle det vara möjligt att ansöka
om något stöd eller stipendium. Det finns väl alla möjliga organisationer hemma som ger ut pengar. Känner någon till någon organisation?



3 kommentarer:

Carro sa...

Oj, pajpaj melissa ! D e int roligt att vara förskyld. Sitter själv och snörvlar och har mig...

Thailand sku säkert vara mega kul, men d kostar väl nog ne hel del att åka :(

Hur var att vara på interjuv med "ett Collage" ?
D e ju alltid bra att gå på interjuver, men lär ju sig alltid något !

Nu ska jag vara aktiv studerande och läsa på studenten !

PoK !

Melissa sa...

Intervjun var helt okej, han sa själv han som intervjuade att man int e tillåten att vara nervös på hans intervjuer, eftersom han har det så informellt. ;) vi bara pratade, typ om en själv, utmaningar man haft, ämnen som man vill studera... och sånt :)

PoK Pok... hehe, d var en ny förkortning av Puss o kram för mig.

Anonym sa...

Försök med svenska kulturfonden...

/Prinsen