söndag 12 september 2010

Cheery rainy day

Flekkes normala väder är tillbaka! Regn och åter regn hela helgen. Men det stör mig inte, jag tycker rätt så mycket om regn. Plus att det gör mig motiverad att studera då man inte kan göra något ute.

I torsdags hade vi två universitet här och hade presentation. University of Florida och Macalaster College. Vet ju fortfarande inte var jag skall söka, men jag var på intervju till Macalaster imorn. Inte frivilligt...har inte änns tänkt söka dit men en av mina vänner skrev upp mig eftersom det uppmuntras att gå på intervjuer så man vet hur det går till. Denna var dock rätt avslappnad och mera som en konversation.
Macalaster är en "liten" skola på 2000 elever, och stor del av dem är från UWC skolor, med väldigt hög standard, medan Florida är en liten större skola, med 50 000 elever.

Idag har jag varit rätt så prytto idag efter min "förkylning" inte vill gå över. Men själv är jag ganska övertygad om jag har bihåleinflammation och inte nån förkylning. Men det tycker tydligen inte skolsystern. Idag har jag iallafall haft mycket huvudvärk, och tryck i pannan och kinderna. Plus de vanliga så som igentäppt näsa och hosta. Så imorgon ska jag minsann ha en läkartid så jag får veta om jag har i bihålarna och kan få nå antibiotika för det.

Prytt prytt.
Regnet öser ned utanför fönster. Men det är ganska höst mysigt.

0 kommentarer: