tisdag 1 december 2009

people are going crazy - it's snowing!








Äntligen har det kommit snö hit! Allt blir så mycket roligare, och man blir så mycket piggare! (Faktum är att klockan är 2 a.m och jag ska upp tidigt imorgon)...
Lite bilder från det härliga vädret vi haft idag, kallt och frostigt var det på dagen. Och nu ikväll började det snöa en 4 tiden! Folk blev galna, för många är det första gången de ser snö!
För mig känns det mer och mer som där hemma.
Snö krig började idag, som jag inte aktivt tog del i. Mera blir det imorgon tror jag.
Lationos, gringos, asiater, arabs. It is war.
Nordic vs the rest of the world.
Imorgon/idag ska vi också fira Lucia. Vi nordiska 1years har bakat lussekatter idag, och imorgon på morgonmålet ska vi sjunga lite och ha lucia tåg. Hoppas det ska gå bra.

4 kommentarer:

Carro sa...

oj, va jag e avundsjuk på snön, här regnar d bara ;)

Lucia tåger går nog bra, engelska sånger?

Ha d bra!! Å vi syns ju mega snart!!!

melissa sa...

ja, vi förtjänar det. Här har det ju , i princip, regnat varje dag hela hösten. Välkommen till Flekke ;)

Vi sjöng en vers på alla språk på lucia, det blev ganska bra. Danska, svenska och Norska, sen klämde vi in med Finska också.
Taivaallla tähtivyö . .
Var bara jag och Joni i tåget som hade "rätt uttal" , men så var det ju bara 3 i publiken som visste hur det sku vara också ;) hah, det lät nog säkert fint !

<3

Carro sa...

Men då fick du ju iaf känna dig duktig då du had rätt uttal ;)

Spännande att ni sjunger på alla "nordiska språk" hör folk någon skillnad? Ganska dum fråga men sv-no-dn e ju ganska lika...

Idag på gegga lärde vi oss faktiskt att ni har ett speciellt sorts regn där i Bergen, ornitologiskt? Eller så hette d int d men iaf, d är ett speciellt sorts regn ;)

<3

Melissa sa...

jo, det är ganska häftigt faktiskt, när man tänker på det. I början kunde jag inte förtå ett ord danska, men nu pratar jag nog svenska med danskarna. Och det går bra, bara de pratar långsamt ;)

Vissa icke nordbor hör nog skillnad, andra inte. Jag försöker ju åtminstone lära dem skillnad mellan finska och skandinaviska!

kul att ni pratar om Bergen, mindes ni att jag bor i området t.o.m? :'o vet inte vad det är för regn här, men regn är det åtminstone!
<3