torsdag 3 december 2009

approximate

Runt den här tiden om en vecka. Kommer jag vara hemma. Hem hemma. I Bennäs. Få vara i mitt eget rum, med min egen familj och min hund. Alldeles själv. så skönt.

men jag är rädd att jag också kommer känna mig ensam. Man har vant sig vid dethär människorna här, som man har blivit ihoptryckta med mitt ute i norska ödemarken. När man är här tillsammans så tätt in på så länge, inser man inte hur långt ifrån varandra vi faksikt bor. Ändå är vi så lika. Så sorligt ska det vara att säga hejdå inför Winter break. Mest irriterad känner jag mig just nu för att jag har så mycket att göra inför hemresan, så man vet inte när man ska få tid med folk .
Sen på onsdag, far bussarna från skolan. Och vi har skoldag då ännu! Så det blir snabb avfärd. Vi som ska till Oslo flygplats, vi far redan klockan 18 på kvällen. Frustrerande att man inte kommer hinna säga ordentligt Hej då till alla.

Sen lämnar mitt, Jonis och Mattis plan till Helsinki först klockan 15 på torsdag eftermiddag, så det blir lång väntan i Oslo.
Oj , vad det kommer vara skönt när man kör in på tallbackavägen 101 . Känslorna kommer vara omvälvande. men det här stället kommer kännas som den bara varit inklistrad i huvudet för de senaste 3 månaderna. konstigt.

Och nu kommer det så mycket program i helg, så jag har ingen aning hur jag ska hinna ställa med hemresan, och jag har ännu en liten hop av hemläxor och assignments som väntar på att bli gjorda...

Så planen är nu;
ikväll , Amandas B-day, klockan 00.00

homework tonight;
Spanish essay
maybe Biology labrapport

Imorgon, fredag:
skola
göra biologi
World today om aids in the 21-century
movie
Snikkarbua

Lördag:
Christmas dinner
2nd years theatre performance
Cabin party

Sunday;
Wintershow
/talent

och nu har jag långt ifrån all info... ja, oj vad skönt det ska vara att komma hem.


Kort utdrag från bubblan :

Jag: "Mariano (spanskalärare) liked my Spanish presentation about my family. He even saw the connection between Viggo and Viggo Mortensen"
R: I saw that to!
Jag: No, you didn't.
R: I did! Viggo Mortensen is known in Latinamerika. He has been living in Venezuela. That's why he is so good!

Jag: No, he is good because he is Nordic. He's DANISH.
R: He's Danish? Naah
He's Latino.
-Danish
-Latino
-Danish
-Latino.Denmark can't produce anything good.
My roomie Rikke; What did YOU saaaay. . . . ??!

4 kommentarer:

camilla sa...

åh de e så länge sen vi setts.. måste träffas ofta och länge under jullovet!!!!!!!

Melissa sa...

nämen he e ju klart he!:)
men jag antar att du rej har siit new moon eller hur ere?

Carro sa...

gillar lite dendär diskussionen... Å Viggo e så söööt har int sett han på länge! (menade voffsingen, fasst int har jag ju sett mortensen på länge heller...hömrhöm...)
Men måst säjj att Danmark kan producera fina skapelser... Jag å maria var på fysikshow (ja, du hörde rätt FYSIK-show) å tär var e riktigt snygg, ung, dansk, fysikstuderanden... Efter d började jag planera en resa till Danmark ;)

Melissa sa...

jå, usch vad jag saknar Viggo! Ska bli så roligt att se honom igen!
oj oj OJ. Fysik show? Vad ska de nu vara??
Danskar e nog bra di å ;) hihi