onsdag 21 oktober 2009

mätt på kina

Kom just proppmätt till rummet efter att ha ätit ,och lagat , kinesisk mat för vår Adviser dinner.
Alla elever har en advisor. Ofta en lärare/staff member som man kan gå till om man behöver hjälp eller har frågor. Allt från att välja EAC, ämnen eller för mycket frånvaro, till att se till att allt står rätt till.
Min advisor är Li Dan, kinesiska läraren. Och i hennes grupp är vi 9 elever, alla från Norway house. Så eftermiddag lagade vi mat, och så åt vi senare.
Aj aj säger min milda ömma tunga till kinesisk mat. STARKT. och vi pratar inte vårrullar...
När t.o.m Renata (Chile) tycker det är lite startk, då är det nog lite svårtuggat för mig.
Men efterrätten var god den också.

Så såg vi lite på tv där också! Varit utan tv i 9 veckor! och int har jag sakna det då mycket. Det är ju fortfarande samma skräp och reklamer på den.

Och 3 veckor kvar, och då far jag under November break till LONDON.
Det har gått mer än halva tiden till vinterlov nu. Jag kommer hem den 10 december.
Och det ser ut som om jag kommer få lite besök under jullovet också. En stor del av 2nd years reser inte hem under julen utan reser istället runt i t.ex europa. Papprena om reseplanerna ska vara inne på fredag, och såna därn icke europeér är så oorganiserade att man får feili ;)

Nå, nu fick jag förfrågan om jag kunde ta emot besök, så det ser ut som om mina beloved 2nd years, min rumskamrat Yaomingxin (kina) och Diorgenes (Brazilien) kommer till mitt ställe några dagar efter jul! Hoppas hoppas, det skulle vara så kul!

Men ärligt, hur ska man underhålla två ungdomar uppväxta i miljonstäder, (Beijing och Sao Paulo) i Jeppis?
tips?

1 kommentarer:

Ella sa...

HAHAHA xD jaa Hödö he akn ju no bli rolit att underhåll ti i Jeppis x) Melissa, I'm so gonna see ya when ya get home!!!! ;) :D :D Kramar