lördag 24 oktober 2009

Flu-away

Godmorgon!
Lördag förmiddag, inte för många läxor, Brunch om en timme. Och jag har inte vaknat upp med hosta och feber.

Flunssa och magafari sprids ju som löpande eld här. Och just nu är nån feber epidemi på gång. I Norway house har många varit febriga under veckan, upp till 10,15 personer sammanlagt. Och två av mina rumskompisar har haft, och har fortfarande feber. Så jag var säker på att jag sku bli sjuk. Men än vet man ju inte.

Så blev det så nu att Yaomingxin kommer till mitt i fyra dagar på jullovet, medan Diorgenes åker hem till Brazilien. Han får besöka finland en annan gång.


Igår hade vi på skolan diskussionsgrupper om olika ämnen som eleverna skulle ta del i. Man kunde diskutera PBL and special opportunities, residential matters, environment, community services. Det var ordnat av Student Council, och är ett tillfälle då eleverna får säga sina åsikter och ändring som behöver göras, utan att någon staff member är med och dömer. Sen ska vi nästa tisdag ha ett stort möte med alla elever och all personal för att redovisa mötena och diskutera. På dehär sättet utvecklas skolan och följer med elevernas och personalens behov. Och det behöver ju göras ofta. Skolan har ju helt nya elever här om två år.

Vårt nuvaradne Student Council

Igår kväll blev jag också inbjuden av Anna , min finlandsvenska 2nd year, att se lite girlish tv shows med henne, Benni (italien) och Mika (Israel). Tänk att jag har aldrig sett gossip girl förut...jag e lite bakom takana.
Jag fick också veta häromdagen av min personliga 2nd year, August från Åland, att det kommer komma högst troligen en första åring från Åland nästa år! Iår kom det ju ingen då komittén hade problem med pengar. Men högst antagligen får jag 2 första åringar nästa år då! En finlandsvensk och en från Åland. Voi voi, jag tänker redan på sånt...

Senare igårkväll en sväng till Snikkarbua, och klocka 12 var det Lucias (Argentina) birthday party. Och när 20 latinos sjunger Feliz cumpleaños och dansar blir det ju en speciell stämning!

1 kommentarer:

pappa sa...

du han på brunch? bra jobbat!skönt med färre läxor, eller?