fredag 31 juli 2009

vinteryran börjar tidigt iår

Igår gick jag omkring i Kokkola (i förvånandsvärt många timmar) och sökte bl.a en klänning för vinter. Man ska nämligen ha med sig en festklänning till Norge. De har Christmas dinner mot julen så. Kändes dock lite konstigt att gå omkring och söka i butikerna efter vinter inspirerade klänningar , i JULI. Utbudet var ju inte särskilt stort. Men jag hittade en tillslut som jag blev riktigt nöjd med!

Så köpte jag också ett par jeans. Att pova byxor är nog pain in the ass. Fick springa och byta nummer hela tiden, och man blir så sur då man inte får på dem. Hittade iallafall ett par - jag var lite osäker om jag inte redan hade samma hemma. Men det är väl så att man faller för samma stil.
En sminkväska från Body Shop köpte jag också.

Under tiden som jag gick på stan var delar av familjen och släkten på Kokkolas Farmari mässa. Alltså lantbruksmässa. Gick en sväng där i början men gav sedan upp. Det är något med stora traktorer i rader som inte jag har fallit för...än.

Idag har jag inte hunnit göra så mycket. Jag har åtminstone klippt gräset åt pappa. Men usch vad jobbigt. Vi har inte änns en ordentlig gräsklippare utan nån från 70 talet. Vår vanliga har gått sönder och den här tunga omoderna saken som vi nu har , endast temporärt hoppas jag, går inte framåt av sig själv utan man måste skuffa den. Sen pricken på i:et får man en hel bromssvärm efter sig också. Och gräset är 30 cm högt.

Annars har jag inga planer för idag, känns som alla är bortresta. På Pieksämäki lägret är många, och Sarah är i England.
Och jag borde börja packa. Men alla papper har jag skickat nu iallafall. Tror jag.

0 kommentarer: