lördag 14 maj 2011

The world is round, so the place that might seem like an end, may also be the beginning.


Man får nog börja fundera på i vilket stadie man befinner sig i nu, med bara 10 dagar kvar här i Flekke. Helt otroligt faktiskt, känns mycket längre. Den 23 kommer familjen hit, så har vi gratulation dinner med alla co-years, och sen den 24 blir det avslutning och hejdå. Men jag har fortfarande mycket att göra i examens-väg. Så här långt har jag skrivit Human Rights, Matte, Svenska och igår skrev jag Historia. Allt har väl gått helt okej, blir nog inga topp betyg här inte, men jag kommer inte att bli underkänd, och det är väl vad man fokuserar på just nu. Men jag har fortfarande sista provet i svenska kvar på måndag, och sen spanska och biologi på onsdag och torsdag. Jag har ännu inte riktigt fått ihop det när jag ska hinna studera till alla dessa ämnen. Idag är det ju redan lördag...

Men man får ta det som det kommer antar jag, just nu finns bara en stark längtan att komma hem, på samma gång som ångesten att lämna detta ställe smyger sig på. Vi konstaterade igår att vi alla nog har ett "Love-hate-relationship" med RCN. Man längtar så mycket att komma ifrån allt, men på samma gång har det haft en sådan stor inverkan på sitt liv, att det det blir tufft att bara packa ihop alla sina grejor på några dagar och lämna det i ett huj.

Det värsta är nog ändå inte att lämna själva stället, utan alla människor man har här. Här igen kan man inte vänta på att komma hem och träffa all vänner, men på samma gång vet man att då man sitter i bilen på väg härifrån vet man att det finns många man inte kommer träffa på ett väldigt bra tag, och vissa som man förmodligen aldrig kommer att se igen. Jag önskar att det fanns en handbok som skulle guida en igenom alla känslor man nu har om samma kommande händelse.

Och så är det rädslan som finns över att komma hem också. Allt känns så ovisst. Man har vetat vad man ska göra och vad som händer i framtiden, fram tills nu. Alla vänner har ett liv som man inte har varit inkluderar i under de två senaste åren, har framtids planer, jobb och drömmar som man inte vet mycket om.

Men man får väl ta itu med det när man kommer hem, allt ordar sig förhoppningsvis. Nu ska jag bara försöka att njuta av de sista dagarna här. Få undan sista proven och bara leva. Och som citatet säger, man vet inte vad som är slutet och vad som är början.

1 kommentarer:

Nadja sa...

Haha, ja måsta bara pröv klick hem en då di ser så mysi ut :D Verkar ju perfekt att ha framför tv:n på kvälla! :D