måndag 23 maj 2011

The time is ours

Slutet närmar sig med stormsteg. Packningen är i full gång och jag håller som bäst på att packa ner mina två senaste år, och hittills har det mesta haft rum i en resväska och två sportbaggar. Tråkigt att ta ner alla dekorationer i mitt corner som jag har haft hela året, men det måste ju också ske förr eller senare. Det som man intetar hem slängs eller utdelas till första åringarna.

Förra torsdagen skrev jag mitt sista IB exam någonsin, (förhoppningsvis!), och känslan var helt underbar då man inser att man faktiskt har gjort det,
och att det är över!

På fredag tog min kära första åring Ulrika från Åland med mig på morgon -hike. 8 på morgonen startade vi, med ett berg här nära skolan som mål. Tungt var det men vi kom upp på bergets topp, och så satt vi där en bra stund och beundrade utsikten över skolan och området, medan vi åt smörgåsar, frukt och gifflar.

Halvvägs uppe. Ser lite morgontrött u
t, och det var jag ju också. I bakgrunden ser ni Flekke byn, samt vägen som vi alltid går på för att komma dit.


Vi tog en annan rutt ner. Mycket brant, med ett äventyr likaså!

Så firade vi ju syttende mai här också, Norges nationaldag. Alla eleverna klädde upp oss i våra folkdräkter och åt traditionell mat.
Här är en skön bild med Nikita från Ryssland. Vi drar alltid nått
Ryssland-Finland skämt åt honom...


Så nu har vi endast 2 dagar kvar här. I kväll har vi som går ut graduation dinner. Då ska vi alla klä upp oss, äta middag, lyssnar på känslomässiga tal och dela ut graduation awards. D.v.s så som vem av oss kommer bli president/vinna Eurovision SC/ ha flest barn före 10-års träffen/ skickat argaste emailet/mest dramatiska facebook statusar...o.s.v

I kväll kommer också mamma, pappa och nicken hit, men jag kommer antagligen inte se dem före tisdag morgon, då de anländer efter att jag har farit på middagen.

Sen på tisdag har vi graduation ceremony klockan 14, och sedan far vi allihopa på kvällen med bussar och personliga bilar. Då här min tid här på RCN slut, och årgången 09-11 får fara ut i världen och göra någon nytta.

Men det första bekymmerr-momentet är nog vädret. Under hela vår period då vi skrev våra exams har vi haft sol och fint väder, som på bilden. Sedan förra veckoslutet är det mörkt, dyster, mulligt, kallt, blåsigt och regnigt. (non-stop) Låt solen komma fram på vår sista dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en fin dag.

moster Gitta

Anonym sa...

Hjælp man har INTE studentmøssa med folkdrækt!!!