lördag 5 februari 2011

Hunger


Igårdagens middag var lite speciellt, då alla elever var mysteriskt inbjudna till nåt som kallades "Hunger Banquet". Så vi gick dit, och möttes av en skål med lappar som var och en skulle dra. På min stod det "low income class". Vi hade alltså det s.k Hunger spelet i matsalen igår. Det fanns lappar av low-, middle och high income class. Mest lappar fanns det av låg inkomst klassen. Målet med det här spelet var att reflektera över jordens befolknings situation då det kommer till hunger. Då problemet inte är att det finns för lite mat producerat, utan att de är ytterst få som har resurserna att få ta del av den. Katinan började se ute lite som på bilden, dock är den inte från vår skola. Det var ett mycket intressant spel att se. De rika fick serverat till bordet dekorerad pasta på långfat och brödkorgar. Medelklassen fick ris och bönor, och låg inkomst klassen fick en kopp med ris. Men folk blev ganska sura sen i slutändan, då vi faktiskt inte fick nån riktig mat efter detta. Alla var ju väldigt hungriga, så de i låg och mellan klassen fick fortsätta gå hungriga resten av kvällen. ikke bra
Jag saknar nog min Healthy Living PBL. Maten där var först sagt god.

Nu ska jag stiga upp och läsa spanska. Jag är ett muntligt prov i morgon!
Ha en bra dag!

0 kommentarer: