måndag 1 mars 2010

Lay all your love on me



Tillbaka från en annorlunda vecka, som var så otroligt skön! Trodde att jag starkt skulle ogilla att vara ute halva dagen på skidor, men det blev väldigt kul. Alla första åringar var indelade i 4 olika grupper, med ca 20 i varje. Jag var i grupp 1, och vi hade väldigt trevligt tillsammans. Jag fick också prata med vissa personer som jag inte förr pratat till.


Under skid och slalom åkningen spenderades den mesta tiden till att hjälpa de många nybörjarna. Blev också förvånad att jag mest av allt tyckte om skidåkningen. Vi var vid ett väldigt fint skidcenter, och spåren gick runt ett berg , upp och ner. Vi hade soligt väder och i sakta mak skidade vi fram medan vi beundrade vi utsikten.
En natt sov vi utomhus i "indian tält" med kamin, men ja, det var rätt så kallt. Inte alls som de mysiga kipinä stunderna som man brukade ha vid PnKb:s scoutläger vid båtholmen i Leplax. Stugorna som vi sov i var däremot väldigt varma och trevliga. Och Peppar, peppar. Folk hade tyckt så synd om oss för att vi skulle sova i stugor, långt borta från hotellet, och utan electricitet.


I stället var det så att "hotellets" (som var mera ett stort vandrarhem, i ville villa kulla stil, som en labyrint att gå igenom), dess värme system gick sönder, så där fick de flesta elever sova och huttra, medan vi hade det varmt och skönt i stugorna, som låg på 1 min gångs avstånd från hotellet.
Det fanns dock en stuga för en grupp av pojkarna som var väldigt kall, så morgonen då jag kom från att ha sovit utomhus, hittade jag Jakub (tjeckien) och Ježko (slovakien) i sovsäckar sovande på vårt golv. Deras stuga var helt enkelt för kall att sova i. Ca 0 grader där.




Jafaar (Libanon), jag och Amanda (Danmark)
äter vår medpackade lunch.


rörigt då alla ska lära sig ränn slalom...


Man var väldigt utpumpad på kvällarna, så mycket aktivitet behövdes inte, de flesta sov som stockar redan 11 tiden, och lätt var det med en trött kropp, och huvudet tomt och bra. Rensat av all IB. Vi satt på kvällarna vi brasan, drack varm choklad, såg på olympiska spelen och spelade UNO.

Tillbaka till skolan alltså efter en skön vecka, vi har fått en av våra skolbyggnader tillbaka, och snart får vi nog den sista också ! Hade idag min första lektion i Biologi i ett riktigt biologi klassrum för denna termin. Tänk att det senast var i december då jag var där... Tiden flyger iväg!

4 kommentarer:

Gitta sa...

Hej Melissa

Vilken fin vecka ni hade. Fina bilder.

melissa sa...

jo, det var väldigt trevlig vecka! tack ska du ha :) ha det bra dit hemma

Maria P:son sa...

Jaha, så ty tycker om att skider? he var na nytt! ;) Men he låter som om ni hadd e riktit bra tiid, synd bara att int na tvåor var mee (ja antar du föstar va ja menar!) heheh... ;)

melissa sa...

jaa, jag börja tyck om e liti. tå man far låååångsamt. haha, jo, jag fata ;) men he var nog så skönt att bara vara 1st years sååå ;)