fredag 19 februari 2010

Friluftsveke nästa!


Äntligen ska vi komma bort från dehär stället! På söndag far alla förta åringar till Jølster, en skid resort ca 2 h från skolan. Där ska vi till nästa fredag skida, åka slalom, sova en natt utomhus, och ha förhoppningsvis trevliga kvällaktiviteter. Ser fram emot det, bara jag inte behöver skida för mycket...
Vi sover både i ett hotell och i stugor. Jag ska dela en stuga med 5 andra personer, så ska bli trevligt att byta rumskamrater också. I vår stuga ska jag vara, Agnes (Svergie), Endija (Latvia), Vilde (Norge), Yvonne (China) och Nyima (Gambia). Jag undrar bara om det finns dusch och kök i stugan...
Ser framemot en vecka med andra aktiviteter åtminstone! Iblan blir man bara så trött på detta ställe, funderar på om jag ska komma hem över påsklov (en vecka först v i april). Sku vara väldigt skönt, fast det e så kort stund. Både Matti och Joni ska hem. Men mest av allt sku jag vilja fara till nåt soligt land! Jag ska funder...
Veckan som gick var fylld mesta dels med scenarios för första hjälpen laget. Har haft diabetes, ormbett, krossat ben, panikare, öppen fraktur på benet, glasbit i armen, ryggskada m.m
Kul var det. Idag åker de hem till Serbien, efter 9 dagars träning. Känns som det har varit mycket Balkan tema denna vecka, med landslaget, och så har vi World Today om Kosovo ikväll. Intressant, Intressant.
Nu ska jag gå och simma!

2 kommentarer:

Gitta sa...

Hej Melissa!

Hälsningar från ett kallt Pedersöre. Hoppas ni får en skön "semester"

Sköt om dig.

Gitta & co

Caroline sa...

Hej melissa!
Hoppas att du had d riktigt bra under skiweek, åkte du slalom?
Men va bra att du bodd med Vilde för hon tar ju så bra bilder, hehe

Melissa, nog ska du komma hem på påsklovet! Du får ju träff mig å maria, är int d värt d? ;)

Men, men no sku ju jag oxå välja att soligt land över Pedersöre... :)

Men ha d bra!
<3