söndag 27 mars 2011

AFRICA

Denna helg har vi haft AFRICAN SHOW/DAY här! Under ens tid här på RCN får mån uppleva 4 regionala shower (European, Las Americas, Asian och African), och denna var min sista här. Men vilken avslutning! De hade verkligen jobbat hårt. Den självlagade afrikanska maten som vi fick till middagen var fantastisk! Tror det var det godaste jag någonsin ätit här. Fast jag försökte hålla mig borta från det mest kryddstarka....Och showen var också högklassik. mycket dans och musik, allt från Afrika. Jag är med i kören här på skolan, så vi gjorde 4 nummer i showen också. Den sista sången vi sjöng var Just like a waving flag, och det blev mäktigt, alla stämde in, flaggor vajade och feelisen var på topp!


Här kommer lite bilder från deras utställning tidigare på dagen:

Mozambique


Etiopien

Tangut från Etiopien


Rwanda och Uganda

Swaziland

Sydafrika

Marocko


Sierra Leone

1 kommentarer:

Nadja sa...

Haha, jo minst sagt! Ja klistra just in några ja hadd framkalla i albummi mett å hadd som text "sol svett å tårar" som rubrik - he beskriva rejso ganska bra, men nog hadd vi ju rolit å...! :)