lördag 2 oktober 2010

We, at university of___, are fantastic. We have extraordinary facilities, great campus spirit and bla bla bla

Igår hade vi University mässa här! Så hela dagen var man helt uppslukad av allt runtomkring en. Först på förmiddagen hade vi själva mässan. MEN före det måste jag nämna att skolan fyllde 15 år igår, så vi fick prinsess tårta till morgonmål! längesen sist. På mässan var det tillsammans 15 universitet representerade. Alla från USA, förutom 2 som var från Kanada. Så där sprang man åpå en bra stund, prata lite med dem och skrev upp sig på intervjuer. Int hitta jag något som var perfekt för mig, men jag skrev i slutändan upp mig för 6 olika skolor, varav hälften jag inte visste mycket om, bara skrev upp mig för att få veta mer om skolorna. Så igår hade jag intervju med


St. Olaf, Trent, Beloit, Gettysburg, Wartburg och Westminister, varav Trent var från Kanada.
Av alla de tyckte jag bara egentligen om St. Olaf och Gettysburg, St. Olof var en av de enda intervjuerna där hon faktiskt frågade saker om mig själv och verkade intresserad i mig, medan i alla andra intervjuer pratade intervjuaren bara på, som om vi redan var på väg dit. Gettysburg intervjun tyckte jag om för att hon som representerade skolan var så rolig. Hon påminde om en Cheerleader, och hon skratta hela tiden och var väldigt modern. Men sen efter intervjun upptäckte man att man spenderat 15 min om att egentligen bara prata om mat (eftersom de har en av den bästa skolmaten i USA). Men jag vet att en av mina andraåringar är där, så kanske jag kan fråga henne hur det är.

Min plan for stunden är väl att söka till USA nu i höst, och England och Europa nästa höst under mitt mellanår...

Annars så ska jag till Estland nästa helg för några dagar! PBL veckan börjar då, så jag med en grupp av 5 andra ska till Estland på en "returvisit" till en skola vars elevs var hit i vinter då vi hade model FN. Men jag hoppas vi kommer ha mycket fritid så vi kan turista i Tallin också ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni har mycket på gång där...

Ha det bra

Gitta

Carro sa...

Ni har ju massa stuff pågång hela tiden ! Men va kul att ni fick fara till Estland ett varv :)

Kul då du söker till universitet utomlands, man kan ju alltid söka. Men man behöver ju inta fara sen om man int känner för det längre....

Visst har du nå "vinterlov" snart ? När får du jullov ?

Ha d bra ! Kram !