fredag 20 augusti 2010

This is summerbreak, signing off

Sitter som bäst och njuter Pendolinos trådlösa nätverk. Och njuter av själva Pendolino. Snyggt och rent, sköna säten, snabbt fram. Om 2 h är vid i Helsingfors. Då ska vi besöka Mys nya studiebostad, och åka till IKEA och förhoppningsvis Salutorget också. Mycket mer än så hinner man väl inte med, planet lämnar Finland 10 före 8.



Sommarlovet börjar komma till sitt slut. Dessa månader gick så fort, men ändå är jag väldigt nöjd med mitt lov. Har ju hunnit med att umgås med familjen och kompisarna, resa till Cypern, arbeta. Några läxor blev det ju inte gjort. Men vad kan man begära? Jag har aldrig varit den typen som kan arbeta mycket utanför arbetsmijlön. Jag tror inte jag är den enda. Dessutom är ett lov ett lov. Arbeta för man göra väl tillbaka på skolan.

Trots att detta kommer bli en mycket tuff termin ser jag framemot att åka tillbaka till Norge. Ju fortare man börjar får man ju allt arbete avklarat. Och förhoppningsvis ett IB diplom i handen. Men det ska bli skönt att återse RCN, med fjorden, bergen och alla människorna. Och extra spännande är det ju nu när det kommer 100 nya första åringar till skolan! Nya rumskamrater, nya ansikten, ny atmosfär.
Första åringarna kommer på måndag, innan det ska vi andra åringar tillbringa en skön dag i Oslo tillsammans. Oslo day imorgon då!

1 kommentarer:

pappmam sa...

hej Melissa!god fortsättning på skolåret! vi kom hem kl 0400,de blev en lång dag!systeryster kom oxo upp med oss,åker tillbax på måndag,brorbrother åker nästa helg,efter det har vi "bara" lillen här!då blir det tomt på riktigt!Ringsåkommervi!