torsdag 27 maj 2010

IX

9 dagar kvar här nu. Man borde börja packa.

Andra åringarna har lämnat oss nu, de åkte förra lördagen. Väldigt sorligt, och många tårar fälldes. Känslan som finns inom sig då 100 personer försvinner i ett huj som du har levt med i ett år är obeskrivlig. Kommer sakna mina rumskamrater så mycket! Och en massa andra människor också. Det fanns ändå så många som man nästan aldrig pratade med, så det måste jag försöka ändra på till nästa år. Det är ju så harmt när man kommer på det strax innan de stiger på bussen bort från flekke. Rummet är obehagligt tomt, och jag längtar tills campuset är fullt igen.

Men nästa lördag blir det vår tur åtminstone.
Men jag har väldigt mycket att göra som vanligt innan dess, men försöker att inte stressa utan att bara ha sommaren som mål nu. Och så har vi ett gäng blinda elever från en skola i Polen som besöker oss denna vecka. Jag och min rumskamrat Minalla är värd till en, och det här ganska energikrävande.

bara en kort hälsining från mig, vi ses snart!

2 kommentarer:

Maria sa...

Roligt att hör från dig igen! :)

Ses när du kommer hem, ha det bra tills dess! :D

Anonym sa...

Hej !

Hoppas du får en bra födelsedag.
Välkommen hem till ett vackert Finland.
Vi syns.

Gitta