söndag 16 maj 2010

en sak ur världen

First year examen är äntligen över! Bryr mig inte riktigt i hur det gick, men det är skönt att ha det undan. Känns ganska tomt nu då det är över, har ju inget att stressa för. Men nog lär det väl komma nåt nytt snart. Och nu är det faktiskt nära till att våra kära andra åringar ska lämna oss. Nästa lördag, den 22, då far de. Vi första åringar får vara kvar här i ännu två veckor, vilket jag tycker är helt onödigt. I andra UWC skolor slutar alla elever nu runt denhär tiden, många nästa lördag också. Men vi måst vara kvar här, jag slår vad om att det bara är för att vi ska hålla Leirskule så länge som möjligt.

men nu på måndag är ju festernas fest här i Norge! 17 maj, syttende maj är deras nationaldag. Hela Norge är ju galna i sin nationaldag, med parader och speciell mat , och framför allt deras vackra nationalkostymer ska dras på. Och vi från skolan ska också dra ut på parad med våra nationalkostymer och flaggor. Undrar hur vilt det var förra året då både Norge vann eurovision och hade nationaldag...gick säkert vilt till...

Hörde att ni hade fått värmebölja hemma? Här har varit riktigt varmt också, hoppas på en varm och skön sommar!

4 kommentarer:

Maria sa...

ja, vi får no hoppas på en varm och skön sommar, men hälst utan sol! :)

Men va skönt att du har allt förbi nu, nu ere ju bara att vänt på att komma hem! :)

När ska vi hitt på naating? Vet du om du har nå arbete än?

melissa sa...

Utan sol? :P jag har börja få så huvuvärk så fort jag e ut i sole, he e jobbigt, men jag vill avvänj he ;) jag har städas arbeit heila juni, annat än he vejt jag int. Seriously, jag måst nastans i sommar maria :P vi måst byri funder seriöst om vi ska fa nastans. synd nu att ni rej har vari ti polen! sku så vila tid! vi hadd ein som överlevd förintelsen jär i fredags som gästtalare. Han hadd bl.a vari ti hide kvinnolägret "Ravensburg??" som ni var till!

Maria sa...

Ravensbrück ja! Oj va intressant, sko ha vori kul att hör på.

Oj nej, arbetar du i juni... ja arbetar i juli... :/ Men no måst vi fix na liten reiso! Vi kan ju allti bo i Vasa/Åbo i nån lägenhet en lite längre tid (en helg)! Ifall du nöjer dig me det! ;)

Ellsimay sa...

Mewlissah!! Jaa jånå he va förra viko rikti rikti steijkheijt, PÅSANT! He var som att he sku ha ve sommarn ;) Meen ja ida så reinar e ju å typ e 7 grader XD
He er bra att du snart e hemmaa :DD då ska ja se dej, KALAS! ^^